ظرفیت‌ها و امکانات

​​​​​​​دانشگاه مازندران بزرگترین مرکز آموزش عالی استان به شمار می رود که دارای سابقه ای بالغ بر 50 سال می باشد. این دانشگاه دارای 390 عضو هیات علمی و 450 کارمند بوده و تعداد رشته های موجود این دانشگاه بیش از 82 رشته در مقطع کارشناسی در دوره های روزانه و شبانه، 98 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد و  66 رشته گرایش در مقطع دکتری می باشد. همچنین این دانشگاه دارای حدود 13000 دانشجو بوده که از این تعداد 2250 نفر در مقطع کارشناسی ارشد،950 نفر در مقطع دکتری و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند.

دانشگاه مازندران متشکل از 12 دانشکده بوده که هر دانشکده دارای کلاس های مجهز به تکنولوژی روز و همچنین دارای 8 سالن همایش به ظرفیتهای مختلف (از 60 تا 280 نفر) برای برگزاری دوره های آموزشی می باشد.

در حال حاضر این مرکز آموزش عالی  بر اساس سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهداف متعددی در عرصه تولید علم و فناوری و پژوهش، خدمات آموزشی و فعالیت های فرهنگی در عرصه تبادل اندیشه و شکوفا نمودن استعداد ها و اندیشه های نسل فرهیخته جامعه بر عهده دارد.

مرکز آموزش های آزاد و الکترونیکی دانشگاه مازندران تلاش می نماید به همت اساتید محترم، کارکنان شریف و دانشجویان عزیز و استفاده از ظرفیتهای موجود، فعالیت هایی در خور شأن این خطه و جامعه اسلامی داشته باشد و بتواند دین خود را نسبت به جامعه ادا نماید.

     سیاست‌ها

​​​​​​​

آموزش های آزاد به منظور تامين اهداف زير برگزار مي‌شود:

 - کمک به ارتقای سطح دانش و مهارت اعضای هیات علمی، مدرسان مدعو و دانشجویان

- ايجاد زمينه مناسب برای افزايش ارتباط با سازمان ها و موسسات خارج از دانشگاه به منظور افزایش سطح مهارت و فرهنگ جامعه

- تعميم و توسعه آموزش های غیر رسمی کاربردی و تخصصی

- ارائه آموزش های مداوم برای دانش آموختگان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

مرکز آموزش های آزاد دانشگاه مازندران در چارچوب آئین نامه دوره های آموزش عالی آزاد، مصوب 78/8/26 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در راستای سیاست های دولت در سطح کلان و سیاست دانشگاه در خصوص مهارت افزایی اعضای هیات علمی و کاربردی نمودن تحصیلات دانشگاهی برای دانشجویان جهت ورود به بازارهای کسب و کار و همچنین شناسایی سازمان های همکار برای برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز آنها، سعی دارد خلاءهای موجود آموزشی را کاسته و به سطح فرهنگ و دانش جامعه کمک کند.